۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۲۷

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای راهداری کشور:

صدور مجوز انتقال بارهای ترافیکی در اسدآباد پیگیری می شود

صدور مجوز انتقال بارهای ترافیکی در اسدآباد پیگیری می شود

همدان - مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: صدور مجوز انتقال بارهای ترافیکی در شهرستان اسدآباد در دستور کار است و به زودی اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین دغاغله ظهر پنج شنبه در سفر به استان همدان و در نشستی با مدیران شرکت‌های حمل و نقل کالا به بررسی مسائل حمل و نقل کالای شهرستان اسدآباد پرداخت و اظهار داشت: در راستای تسهیل امور حمل و نقل کالا در شهرستان اسدآباد ترتیبی اتخاذ خواهد شد تا صدور مجوز انتقال بارهای ترافیکی در شهرستان انجام شود.

وی افزود: به منظور ایمنی و عدم اخلال در تردد وسایل نقلیه و حفاظت از راه و ابنیه فنی باید طول، عرض، ارتفاع و وزن وسایل نقلیه ای که قصد ورود به جریان ترافیکی جاده‌های کشور را دارند، منطبق با مقادیری که در مقررات حمل ونقل بار در راه‌ها، تعیین شده است باشد.

دغاغله ادامه داد: همچنین نوبت دهی مکانیزه برای بارهای کنستانتره و فولاد اسدآباد نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بهسازی و روسازی بخشی از گردنه اسدآباد با اختصاص ۷ میلیارد تومان اعتبار

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور نیز گفت: پیگیری لازم برای بهسازی و روسازی بخشی از گردنه اسدآباد با اختصاص ۷ میلیارد تومان در دستور کار است.

حیدر مطاعی با تأکید بر اینکه پیگیری لازم برای بهسازی و روسازی قسمتی از گردنه اسد آباد ضروری است، اظهار داشت: ساماندهی راه‌های روستایی و ایمن سازی مسیر گردنه اسدآباد از نظر جدا سازی لاین و اجرای پروژه روشنایی و نصب علائم در این محور انجام خواهد شد.

وی ضمن بازدید از گردنه اسد آباد و محورهای روستایی، فرعی و اصلی این شهرستان افزود، در بازدید انجام شده از دو راه روستایی چشمه علی و گدار پهن نیز بهسازی مسافتی به طول حدود ۶ کیلومتر نیز در دستور کار قرار گرفت.

معاون راهداری کشور در ادامه وضعیت اقدامات انجام شده در مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را مطلوب عنوان کرد و اظهار داشت: همکاری بخش خصوصی، به کارگیری همه نیروها و همه امکانات در اجرایی کردن طرح‌ها تأثیرگذار بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان نیز با ارائه طرح‌ها و پروژه‌های در دست اقدام و با اشاره به حساسیت ایجاد شده و رانش‌های بعد از بارندگی‌های فروردین ماه در محور اسدآباد گفت: بنا بر همین ضرورت مطالعه کارشناسانه در این زمینه آغاز شده و قراردادی نیز در جهت جدا سازی لاین رفت و برگشت در این محور منعقد شده است.

مصطفی پناهنده ضمن تأکید بر اجرای برنامه‌ها و ایمن سازی راه‌ها خواستار تخصیص اعتبار ویژه برای این محور شد.

وی با تشریح وضعیت فرسودگی روکش آسفالت محورها، راه‌های روستایی و سایر پروژه‌های راهداری در منطقه گفت: این محور دارای اهمیت ویژه بوده و اجرای پروژه‌های ساخت و اصلاح راه، از ضروریات ارتقای ایمنی تردد در جاده‌های این محور است.

شتاب و توسعه راه‌های روستایی در اولویت است

نماینده مردم شهرستان اسدآباد در مجلس شورای اسلامی بر شتاب و توسعه راه‌های روستایی این شهرستان تأکید کرد.

اکبر رنجبرزاده توسعه و شتاب دهی در اصلاح و بهبود راه‌های این شهرستان را از جمله ضروریات برشمرد و گفت: گردنه اسدآباد یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم استان و هم غرب کشور بوده است که با اقدامات لازم باید نقاط حادثه خیز آن به حداقل رسیده و رفع شود.

وی افزود: مبلغ ۶ تا ۷ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی از سوی وزارت راه به استان انجام شده و طبق برآورد لازم امید است آغاز کار را از یک ماه آینده شاهد باشیم که در صورت امکان لاین جدیدی به این نقطه حادثه خیز اضافه شود.

وی به بازدیدهای انجام شده در این سفر اشاره و خاطرنشان کرد: بازدید از دو دهستان محروم کلیایی و چهاردولی نیز در سفر یک روزه معاون راهداری و اداره کل حمل و نقل کالا انجام و در این بازدید موضوع زیرسازی و آسفالت جاده روستایی چشمه علی، چهارچشمه به سمت سنقر، روستای قره کند، قمشانه، گدارپهن به سمت سنقر و سیاه گله به سمت سوتپه بحث و بررسی شد.

رنجبرزاده بازدید از محور اسدآباد به سمت قروه را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و یادآور شد: روکش آسفالت بخشی از این مسیر با مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

وی به مسیر اسدآباد به سمت قروه اشاره کرد و اظهار داشت: مبلغ ۱۰ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار نیز برای اصلاح و تعریض این محور در نظر گرفته شده و ۴ میلیارد نیز ردیف بودجه دارد که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

وی ساماندهی سه راهی آجین را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: طرح جامع ساماندهی این سه راهی نیز به عنوان نقطه حادثه خیز در دستور کار است.

معاون حمل و نقل کالا راهداری استان همدان نیز در ادامه این نشست بر برقراری گشت‌های مشترک راهداری و صنوف حمل و نقل در راستای نظارت بر حمل و نقل عمومی تأکید کرد و وعده پیگیری برای تخصیص و افزایش تعداد لاستیک سایز ۱۲.۲۴ برای استان همدان به ویژه شهرستان اسدآباد را به مسئولان صنوف حمل و نقل کالا داد.

کد خبر 4670065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha